JOM JADI "DOWNLINE" NASIHANGIT

31 August 2012

4 MAKSUD LIRIK LAGU GANGNAM STYLE OLEH PSY


Boleh dikatakan satu dunia tengah kena demam Gangnam Style. Semua orang main dengar dan nyanyi jer lagu tu. Namun, adakah korang tahu apakah maksud sebenar lirik lagu tersebut? Apa pun, jom kita layan lagu Gangnam Style terlebih dahulu. Hehehe ;3

2 PENGAJARAN KEPADA LELAKI YANG MASUK COACH WANITA KTM


Acap kali kita dengar ada je lelaki yang menyalahgunakan kemudahan coach wanita. Mereka selamba main masuk je meskipun coach tu diperuntukkan untuk golongan wanita sahaja. Lagi teruk, mereka buat muka tak bersalah bila masuk. Macam mana nak bagi pengajaran kepada mereka? Nasihangit syorkan korang tiru cara masyarakat India dekat bawah ni. Hehehe ;3

30 August 2012

3 WTF!! SAMSUNG BAYAR SAMAN APPLE GUNA USD 1 BILLION PAKAI SYILING 5 SEN


CALIFORNIA - Ibu pejabat Apple pagi tadi telah menerima lebih 30 trak syiling 5 sen. Pada mulanya, syarikat keselamatan yang menjaga fasiliti itu berkata ia telah dihantarkan ke tempat yang salah, namun Tim Cook yang merupakan Ketua Pegawai Eksekutif Apple menerima panggilan dari Ketua Pegawai Eksekutif Samsung menjelaskan bahawa mereka akan membayar USD $1 billion sebagai denda yang diperintahkan mahkamah baru-baru ini dengan cara ini.

Pengerusi Samsung Electronics, Lee Kun-hee berkata "dokumen yang ditandatangani tidak menetapkan kaedah atau cara pembayaran tunggal, jadi Samsung berhak untuk membayar USD $1 billion kepada pencipta iPhone itu dengan cara yang kami fikirkan terbaik."

Tindakan yang kotor tetapi genius dari Samsung itu telah membuatkan eksekutif Apple dalam keadaan runsing apabila mereka terpaksa memohon untuk mengira semua wang itu bagi memastikan duit itu cukup. Kemudian pihak Apple terpaksa mendepositkan jumlah syiling 5 sen itu kepada pihak bank dengan harapan pihak bank akan menerima permohonannya.

Pengerusi Samsung Electronics, Lee Kun-hee berkata lagi, syarikat itu tidak akan takut dengan mereka yang mahu bermain kotor, mereka juga tahu bagaimana untuk melakukannya. "Anda boleh menggunakan syiling anda untuk membeli minuman di mesin minuman untuk seumur hidup atau mencairkan syiling untuk membuat komputer, itu bukan masalah saya, saya sudah membayar mereka dan mematuhi undang-undang," tambahnya lagi. Pihak Apple belum mengeluarkan sebarang kenyataan rasmi mengenai 20 billion keping syiling 5 sen tersebut.

kredit: www.putrajaya-online.com

0 SELAM LONGKANG UNTUK CARI REZEKI DI INDIA


Anda pasti terkejut dengan tajuk yang nasihangit ceduk daripada blog milik Bro Nasa pada malam ini bukan? Selalunya kita hanya dengar, penyelam kolam atau laut sahaja tetapi yang ini adalah penyelam longkang. Penyelam longkang ini tugasnya adalah membersihkan longkang yang tersumbat.

0 INFO! JUMLAH GULA DALAM MAKANAN SEHARIAN


Jom kita selidik jumlah gula dalam makanan seharian kita. Sekali lagi nasihangit tak tahu nak buat ulasan macam mana untuk entri ni. Hehehe ;3

29 August 2012

0 OMG!! PERTANDINGAN RATU CANTIK MAK NYAH DI THAILAND


Setiap tahun, Thailand menganjurkan pertandingan ratu cantik mak nyah. Kalau korang nak sertai pun boleh. Namun, korang kena nampak cantik macam mereka ini. Kalau korang bernafsu tengok koleksi gambar ni, korang bermasalah. Hahaha ;3

1 OMG!! MATI TERTIMBUS DALAM LIANG LAHAD


TEMERLOH - Seorang penggali kubur menemui ajalnya selepas tertimbus selama kira-kira lima minit di dalam liang lahad yang digalinya di Tanah Perkuburan Islam Kampung Penak dekat Mentakab di sini semalam. Sebelum kejadian pada pukul 10.15 pagi, Zailan Hamid, 40, sedang menggali tiang lahad untuk mengebumikan seorang penduduk kampung, Minah Ishak, 76, yang meninggal dunia akibat sakit tua kira-kira empat jam sebelum itu.

Rakan sekampung mangsa, Nizri Bakar, 57, berkata, sebelum kejadian, Zailan yang sudah 10 tahun berpengalaman menggali kubur bersama seorang lagi rakannya yang dikenali sebagai Nasir Musa, 44, berada di dalam kubur tersebut bagi menyudahkan liang lahad yang akan menempatkan jenazah Minah. "Dalam keadaan berdiri, Zailan dan Nasir melakukan kerja-kerja terakhir membaiki liang lahad namun tanpa diketahui puncanya kubur tersebut tiba-tiba tertimbus dengan tanah yang berada di tebing kubur hingga menutupi badan Zailan," kata pemuda itu. Bagaimanapun, Nasir bernasib baik kerana runtuhan tanah tersebut tidak menimpa badannya.

Nizri memberitahu, Zailan terkambus sedalam kira-kira setengah meter dan semasa itu hanya kaki kanan mangsa yang terjulur keluar dari timbunan tanah. "Melihat kejadian tersebut, saya menjerit meminta tolong kawan-kawan yang sedang berehat di kawasan kubur," kata Nizri. Tambah Nizri, mereka kemudian beramai-ramai menggali kubur itu semula menggunakan tangan tanpa cangkul kerana takut akan mencederakan kepala dan badan mangsa yang tertimbus.

Al-fatihah.

0 OMG!! AYAM BERKAKI EMPAT


TUMPAT – Seorang suri rumah nyaris memasak kari ayam berkaki empat apabila dia terbeli ayam yang mempunyai empat kaki. Didapati dua daripada kakinya tumbuh di bahagian punggung ayam tersebut. Hasnah Yahya, 48, berkata, dia membeli ayam itu di sebuah gerai menjual ayam di Chabang Tiga Berangan di sini, untuk dijadikan kuah roti jala pada hari raya kedua lalu. “Saya ke gerai ayam itu membeli dua ekor ayam untuk dijamu kepada sanak saudara. Masa membeli ayam ini memang saya tidak perasan ia mempunyai empat kaki.”

“Mungkin masa itu ramai pelanggan, beratur panjang juga saya untuk mendapatkan dua ekor ayam ini, cuma seekor sahaja yang berkaki empat,” katanya. Bagaimana pun Hasnah berkata, dia menyedarinya selepas menyediakan rempah di dapur untuk memasak kari ayam dan ketika menyiang ayam terbabit dia terpegang kaki ayam itu. “Terkejut saya seketika dengan penemuan pelik ini kerana seumur hidup saya ini pertama kali saya melihat ayam berkaki empat. Tetapi sayang ia sudah disembelih, kalau tidak mungkin ayam ini akan dipelihara,” katanya.

Menurutnya, walaupun sebelah kaki ayam itu terpotong, dia tidak meneruskan hasratnya untuk memasak kari ayam pada hari tersebut. “Saya batalkan niat untuk memasak kari ayam berkaki empat ini kerana khuatir tidak berselera untuk menjamah. “Ayam pelik ini seberat dua kilogram yang dibeli dengan harga RM10 diberikan kepada saudaranya dan sehingga kini masih disimpan di dalam peti sejuk,” katanya.

kredit: http://ikhwanmencarinurillahi.blogspot.com

0 PERISTIWA YANG BERLAKU DI JEPUN DALAM 2 MINIT


Sebelum ni nasihangit pernah bawa korang melancong ke India dan Brazil selama dua minit. Kali ni nasihangit nak bawa korang ke Jepun pula. Meh ikut nasihangit! Hehehe ;3

0 SUPER SAIYA, BERTUKAR!!


Maaf tajuk merapu, nasihangit tak tahu nak letak tajuk apa untuk entri ni. Hahaha ;3

0 LAWAK!! JANTAN TETAP JANTAN


Sempat lagi pakcik ni menjeling. Bukan main fokus lagi. Hahaha ;3

0 TERBAIK!! KUCING PUN DIET!


Seekor kucing yang diberi nama Tiny dihantar ke pusat jagaan haiwan di Kanada. Semasa dihantar, kucing ini dibungkus dalam kotak. Apa yang menarik tentang kucing ni? Sila teruskan bacaan. ;3

0 MUKA TAK BERSALAH


Cute jer bayi ni. Hehehe ;3

28 August 2012

0 LOL!! GAYA RAMBUT TERKINI


LOL!! Ada juga gaya rambut macam ni. Luas sangat dahi brader ni. Hahaha ;3

1 NSFW!! KEKAYAAN PELAKON FILEM LUCAH


Pasti ramai yang tahu bahawa pelakon filem Hollywood memang kaya. Macam mana pula dengan pendapatan pelakon filem porno di Amerika? Nak tahu, sila teruskan bacaan. Hehehe ;3

0 PRANK PAKAI DUIT SYILING


Mamat ni sanggup berusaha keras untuk kasi prank dekat orang asing yang suka kutip duit yang terjatuh di tanah. Proses yang rumit, namun hasilnya terbaik. Hehehe ;3

0 OMG!! PESTA AIR BERTUKAR PESTA CABUL


Satu pesta air di China yang harus berlaku dengan tenang secara tiba-tiba bertukar menjadi pesta cabul. Ramai wanita menjadi mangsa raba dan cabul. Ada daripada mereka sempat diselamatkan oleh polis dan kenalan, manakala yang selebihnya, menjadi mangsa. WTF!! Macam-macam perangai orang tak beragama ni.

27 August 2012

2 OMG! TYPO PALING FAIL ABAD INI


Tak sangka kaum lelaki harus membayar sejumlah tertentu untuk "memilikinya". Nasihangit terpaksa merahsiakan informasi tentang akhbar ini bagi menjaga nama mereka. Hahaha ;3

p/s: 90% pembaca akan periksa susunan huruf di keyboard mereka sebaik sahaja membaca entri ini. ;3

7 ADVERTLETS VS NUFFNANG, MANA SATU PILIHAN BLOGGERS?


Kali ini nasihangit nak buat satu entri yang menjadi topik panas sejak dulu lagi dan harap bloggers dekat luar sana boleh menyumbangkan pengalaman serta pendapat mereka tentang dua syarikat pengiklanan tersohor ini iaitu Advertlets dan Nuffnang. First and foremost, nasihangit nak cerita pengalaman nasihangit sendiri. Bagi nasihangit, advertlets ni banyak menyumbang income kalau nak compare dengan nuffnang. Namun, dari segi pengurusan dan laman sesawang, nuffnang lagi terbaik. Malah, nuffnang bayar lagi cepat berbanding advertlets. Nuffnang sebulan, advertlets dua bulan katanya. Nasihangit tengah tunggu paycheque pertama dari advertlets. Kalau 2 bulan masih tak dapat, tukar kepada nuffnang seumur hidup memandangkan nuffnang dah 2 kali bagi payment on time kepada nasihangit. Jangan biarkan pisang berbuah dua kali. Hahahaha ;3

2 WTF! LEMAHNYA SISTEM PENDIDIKAN DI INDONESIA


Muhammad Reynaldi, 12, (kanan), terpaksa mengikuti kelas darjah satu balik akibat kelemahan sistem pendidikan di Indonesia. Reynaldi sebelum ini dah memang ketinggalan di darjah 4 kena ulang balik dari kelas bawah. Masalah ini timbul apabila ibu bapa Reynaldi berpindah ke tempat baru. Ketika nak daftar Reynaldi, pihak sekolah baru tu nak bukti pengesahan bahawa Reynaldi pernah belajar sebelum ini. Ibu bapanya segera ke sekolah lama untuk meminta buku report anaknya, namun pihak sekolah tidak menjumpainya. Pihak sekolah lama pula enggan mengeluarkan sebarang surat mengesahkan Reynaldi pernah bersekolah di sana. Kini, Reynaldi terpaksa bermula daripada awal. Kesian!!

Kini, Reynaldi terpaksa duduk sekelas bersama adiknya dan jadi bahan ketawa si adik. Hehehe ;3

ps: Bersyukur dengan sistem pendidikan di Malaysia meskipun banyak berhutang pinjaman pendidikan dengan kerajaan. Hahahaha ;3

0 LOL!! AWEK PASIR


Bukan main khusyuk lagi brader ni bentukkan pasir. Kalau si anak buat istana pasir, si bapa buat awek pasir. Hahaha ;3

ps: Nasihangit tak pergi kerja hari ni, batuk. 

5 LAWAK!! JANGAN TINGGALKAN BAYI ANDA KEPADA SI AYAH


Pepatah ada menyebut, "kasih ibu membawa ke syurga, kasih ayah sepanjang masa". Kenapa kasih ayah tak ke syurga jugak? Inilah jawapannya. Hehehe ;3

26 August 2012

0 LOL!! INILAH PERNIAGAAN


Macam ni lah orang bisnes cuba perangkap korang beli produk mereka. Hahahaha ;3

0 NSFW! MALU TAPI MAHU


Nampaknya lelaki ni malu gambarnya dirakam. Namun, apa perkara yang lelaki ni nak sorokkan? Hehehe ;3

0 LAWAK! JAM TIPU ORIGINAL


Macam ni pun ada? Jadi, tak perlu tanya lagilah ni jam local atau original? Hehehe ;3

25 August 2012

0 OMG!! KENCING LIKE A BOSS


Apa kata korang cuba kencing berdiri macam ni dekat Mid Valley? Tengok apa reaksi semua orang? Hahaha ;3

0 BELI SATU PERCUMA SATU


Beli satu, dapat percuma satu. Hahaha ;3

0 WTF!! ADA JUGAK COOLER LAPTOP MACAM NI?


Tak sangka, ada jugak orang yang sanggup cipta cooler laptop macam ni?

0 KENAPA PERLU TENGOK BOLA DALAM SIARAN HD?


Inilah jawapannya. Smart siot iklan ni. Hahaha ;3

1 BOLEH I DUDUK SEBELAH U TAK?


Adakah korang sanggup mengorbankan tempat duduk korang demi memberi peluang kepada awek yang mempunyai potongan badan macam ni duduk di tepi?

0 VERY NSFW!! ENTRI PALING NSFW ABAD INI


Entri paling tak sesuai dibuka di pejabat terutama jika bos korang ada disebelah.

24 August 2012

0 LAGU RAYA PALING WTF TAHUN 2012


Di hari raya ini pasti korang mempunyai pelbagai koleksi lagu raya untuk diputarkan. Kali ini, nasihangit nak syorkan korang dengar lagu dekat bawah ni. Hehehe ;3

0 COOL!! APABILA MAKANAN MENJADI SUBANG DI TELINGA


Inilah yang berlaku apabila bahan makanan menjadi subang kreatif untuk dipakai di telinga. Arrrgghhh, apa yang nasihangit merepek ni? Maaf, ayat main buat je. Penat balik kerja. Apa pun, korang layan je la entri ni yer. Nasihangit nak mandi jap. Hehehe ;3

0 NSFW!! CORN DOG PALING JIJIK DI TAIWAN


Hanya di Taiwan, makanan macam ni pun wujud. Hahaha ;3

23 August 2012

0 OMG!! SISTEM UNIK PAM AIR DI INDIA


Air lain yang dipam, air kencing pulak yang terpancut. Hahaha ;3

1 PERMINTAAN TERAKHIR SEORANG BANDUAN AKHIR


Kita biasa dengar cerita bahawa pihak penjara akan menunaikan hajat terakhir seorang banduan sebelum mereka dihukum mati. Jadi, apa kata kita tengok apakah hajat banduan akhir ini? ;3

0 TIPS GALAK BUDAK-BUDAK MENABUNG DI HARI RAYA


Kita sebagai orang dewasa haruslah memupuk sikap menabung kepada budak-budak terutama time hari raya ni. Mesti banyak dapat duit raya. Masa kecil-kecil dulu, dalam setahun dapat RM10 pun nasihangit dah bangga satu rumah. Budak-budak zaman sekarang pulak lagi advance, ada yang dapat sampai nak cecah seribu. Namun, duit yang dapat tu janganlah dibelanjakan secara tak menentu. Mestilah menabung. Macam mana nak galakkan mereka menabung? Beli jer tabung canggih macam dekat bawah ni. Pasti mereka akan tiap-tiap hari menabung. Hehehe ;3

0 GEMPAR!! BOXER P.RAMLEE MASIH ADA


Tak sangka boxer ala-ala seniman bujang lapok Tan Sri P.Ramlee masih digunapakai sehingga hari ini. Hahaha ;3

22 August 2012

0 HOT!! SENARAI 20 BLOGGER WANITA TERCANTIK DI MALAYSIA


Kali ini nasihangit nak senaraikan 20 blogger wanita tercantik di Malaysia. Adakah korang termasuk dalam kategori ini?

0 OMG!! CUBAAN BUNUH DIRI BERJAYA DIPATAHKAN


Di China, seorang makcik berjaya diselamatkan oleh keluarga dan anggota penyelamat. Makcik tersebut cuba membunuh diri dengan terjun daripada apartment 20 tingkat. Mujurlah, dia berjaya diselamatkan oleh tindakan pantas ahli keluarga yang lain. Jom saksikan detik yang mendebarkan ini..,

0 NSFW!! PAKAIAN AMOI CHINA MENJOLOK MATA SEMASA SHOPPING


Seorang amoi cina dengan selambanya keluar ke pasar raya untuk membeli-belah dengan memakai pakaian yang berbelah-belah. Hahaha ;3

0 AMARAN!! JANGAN GANGGU AH CAI MAIN GAME


Bagi Ah Cai main game, syaitan akan tertewas. Hahaha ;3

0 KECIK-KECIK DAH GATAL


Wah, budak lelaki dua orang ni! Kecik-kecik dah pandai menggatal. Hahaha ;3

kredit: Jiwalara


p/s: Kalau korang perasan, ikon trademark nasihangit dah berubah. Sebenarnya, itu membezakan antara entri keluaran nasihangit dan entri pembaca dekat luar sana. Ikon anak panah hijau tu merujuk kepada gambar yang korang upload untuk blog nasihangit. Korang boleh upload gambar menarik yang korang rasa boleh dikongsikan bersama-sama dekat sini. Jangan pulak korang upload gambar mengarut sebab nasihangit pernah menerima gambar spoiler kereta, gambar lucah dan sebagainya. Macam-macam hal la korang ni. Hahaha ;3

2 AMARAN!! JANGAN TONTON FILEM DI PAWAGAM INDIA


Kalau korang berkunjung ke India, nasihangit nasihatkan korang agar jangan sesekali nak rasa suasana tonton filem dalam pawagam di sana. Kenapa? Dekat bawah ni ada jawapannya....

21 August 2012

1 OMG!! TENGOK SAJA BUDAK KENA BELIT DEK ULAR


Kesian budak ni, kena belit dek ular. Brader cameraman pula selamba je amik shot. Tak kan lakonan kot?

0 NSFW!! BAPOK TUNJUK ANU DALAM BOTOL


Jangan salah sangka! Tu cuma tangan je. Hahaha ;3

20 August 2012

2 LAWAK!! BILA KAMBING LAGI SAYANGKAN NYAWA BERBANDING MANUSIA DI BULAN SYAWAL


Erk, terbalik pulak!! Kambing lagi bijak. Hahaha ;3

0 MAKAN TIME!! SELAMAT HARI RAYA!


Di hari lebaran yang mulia ini, nasihangit ingin mengucapkan selamat menyambut hari raya kepada semua pembaca setia blog nasihangit. Maaf, lama tak update. Malas. Hahahaha ;3

18 August 2012

0 INI KUCING USAIN BOLT


Terbaik. Sebijik tiru gaya Usain Bolt. Hahaha ;3

17 August 2012

1 CARA BIJAK ELAK ORANG TERSALAH AMBIL BEG


Musim raya ni ramai yang nak pulang ke kampung. Jadi, gunalah tutorial dekat atas ni bagi elakkan beg korang daripada orang terambil. Maklumlah, kelam-kabut punya pasal, main tarik jer. Hehehe ;3
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...