JOM JADI "DOWNLINE" NASIHANGIT

10 September 2012

2 2 HARI KALAU DUIT DITELAN ATM, 5 MINIT KALAU ATM TERLEBIH BAGI


Suatu hari di China, En. Ding mendeposit wang dalam ATM, sebanyak 10,000 yuan bersamaan RM4906 telah ditelan oleh mesin deposit tersebut. Tanpa berlengah, beliau menghubungi orang bank menjelaskan masalahnya. Orang bank tersebut meminta dua hari untuk memproses dan mengembalikan wang tersebut kepadanya. Tak puas hati dengan jawapan tersebut, En. Ding sekali lagi menghubungi pegawai bank tersebut dengan menggunakan nombor telefon yang berlainan. Kali ini dia berpura-pura bagitau mesin ATM terlebih keluarkan wang. Dalam masa 5 minit sahaja, wakil pihak bank datang ke tempat kejadian untuk mendapatkan lebihan wang tersebut.

Kemudian, En. Ding perli wakil bank tersebut beritahu kalau nak ambil wang terlebih bukan main cepat lagi, kalau nak pulangkan wang, bukan main lama. Wakil pihak bank tersebut menjawab bahawa duit yang tertelan itu masih selamat kerana berada dalam mesin deposit. Manakala wang yang terlebih tu akan menjejaskan keselamatan tunai.

Macam mana situasinya di bank Malaysia pula? Korang ada pengalaman tak? Cer citer, cer citer. Hehehehe ;3
Comments
2 Comments

2 mangsa nasihangit:

diana aziz said...

Akhir bln 8 bru2 ni duit sy tertelan dlm msin ATM Maybank. Katanya utk kembalikan wang tu, amik mse 3-5 hri bkerja. tp syukur, 3 hri bkerja tu wang sy refunded. tp 3 hri tu kire lama la....

yo87 said...

@Girl Girl

mmg lama la jgk tu. xpi xleh nak salahkan dia, sbb mesin pun ada time merajuk jgk. hehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...