JOM JADI "DOWNLINE" NASIHANGIT

04 July 2012

2 WTF!! KERAJAAN CHINA SEMAKIN KEJAM!


Terbaru, lanskap baru telah muncul di Guangzhou dan Shenzhen. Batu-batu yang berbentuk piramid di pasang di setiap flyover. Rakyat mereka berpendapat bahawa batu-batu simen itu sengaja dipasang bagi mengelakkan golongan yang tak berumah atau kutu-rayau tidur di bawah jambatan lantas memburukkan pandangan masyarakat. Namun, kerajaan China menafikan sekeras-kerasnya motif batu-batu itu dipasang sebab nak elak golongan macam ini.







Takkan batu-batu ni dipasang sebab keselamatan? Jangan terlampau taksub dengan apa yang kerajaan bagitau. Hehehe ;3
Comments
2 Comments

2 mangsa nasihangit:

Bahrain said...

ntah la mungkin bersebab..
kesian dengan orang miskin yang takde umah,
sepetotnya kerajaan sediakan rumah kebajikan untuk diorang...

blogtilldrop said...

tapi kan kat Msia pun ada jugak la halangan dekat bangku bus-stop tu. Macam tujuannya sama.. cuma tak de tajam tajam le...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...